Przejdź do głównej zawartości

Orzechowe śledztwo Jeża Pepe


Po przeczytaniu pierwszego kryminału dla dzieci "Kości",
razem z Ladies doczekać nie mogłyśmy się kolejnej książki
z serii Zagadek jeża Pepe.
Ku naszemu zaskoczeniu,
kilka dni temu w skrzynce na listy znalazłyśmy "Orzechy"...
Na podwórzu rozgościła się jesień,
a wszystkie zwierzaki zaczynają gromadzić zapasy na zimę,

która to nieubłagalnie nadejść miała.
Tym razem do jeża Pepe zwraca się wiewiórka,
zmartwiona że nie będzie miała czym nakarmić swoich dzieci zimą
prosi go o pomoc w poszukiwaniu "zwyrodnialca" co to orzechy jej podkrada...
podejrzenia padają m.in. na :
sójkę, barana co jedynkę przez orzecha stracił,mrówki...
zagadkę ginących orzechów pomaga rozwiązać Pepe
kaczor Gumka,
którego nazwały tak zwierzaki ,
bo za młodu dokuczał, podszczypywał, podjadał im z misek jedzenie,
aż któregoś razu postanowiły związać mu dziób gumką i stąd Gumką został.
Wielki guz na jego głowie, który powstał na skutek spadającego orzecha,
pomaga im w rozwiązaniu zagadki.
Zdradza miejsce gdzie to nieszczęsne zdarzenie się odbyło,
co sprawia, że złodziej/e orzechów zostają odnalezieni.

Ilustracje w książce bardzo zainteresowały nawet Lady Oli,
a baran bez zęba wywołał uśmiech od ucha do ucha na jej twarzy.
Wiki wciąż pyta kiedy kolejne zagadki z jeżem Pepe "rozwiązać" będzie mogła :)

Nie muszę więc pisać wypracowania by Was zapewnić, że kryminały dla dzieci okazały się u nas strzałem w dziesiątkę !!!







Dziękujemy raz jeszcze ! :)

Komentarze

  1. Cudowna seria, genialne rysunki, kolorystyka i treść. Wszystko jest tak dopracowane, że nawet mój 1,5 roczny synek zagląda zaciekawiony co tam mama czyta o jakimś jeżu:) My jeszcze nie mamy 2 części ale po Twoim wpisie muszę uzupełnić brak bo pomarańczowa wiewióra mnie kusi:) Pozdrawiam ciepło tej zimy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny blog. Może wspólna obserwacja ? jak tak to zapraszam do mnie http://love-victoria-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

*** TULLET'OWY KONKURS ***

nagrodami w konkursie jest bestsellerowe trio Herve Tullet'a: " Naciśnij mnie ", " A gdzie tytuł ", " Turlututu, to ja " .

Nasz wyprawkowy MUST HAVE

Wielkimi krokami zbliża się termin, w którym na świat przyjść ma nasza 3 Księżniczka <3 Czas więc na przedstawienie Wam naszej wyprawki, fakt że jest to moja 3 ciąża przygotowania jak i to co jest niezbędne ograniczyłam do minimum biorąc pod uwagę swoje poprzednie "doświadczenie"

Wulkany energii

Każdy nasz dzień zaczyna się tak samo, ale jego część dalsza nigdy nie jest nudna. Zawsze coś się dzieje, czasem w głowie planów wiele, lecz moje wulkany energi skutecznie mnie od niech odciągają, Oli chodzi swoimi ścieżkami nie robiąc sobie nic z mojego tysiąc razy powtarzanego "NIE WOLNO !".