Przejdź do głównej zawartości

Integracja sensoryczna - Sensi Kids


Jakiś czas temu razem z Ladies
miałyśmy możliwość bliższego poznania

p.Jagody, która jest Pedagiogiem, Hipoterapeutą i Terapeutą Integracji Sensorycznej.
To właśnie ona przybliżyła mi problem, zaburzenie Integracji Sensorycznej


który dotyczy dużego grona dzieci.
tu pozwole sobie przytoczyć słowa p. Jagody:

Jeśli Twoje dziecko:
- jest zbyt wrażliwe na dźwięki, fakturę ubrań, nie lubi dotyku, czesania włosów...
- lub zdaje się nie zawuważać głośnych dźwięków, zbyt goracej wody...
- albo ma silną potrzebę dotykania różnych przedmiotów, jada rzeczy nie jadalne, obwąchuje przedmioty, zwierzęta
- jest niezgrabne, nie może nauczyć się jeździć na rowerze, brzydko pisze...
- często się potyka i przewraca...
- nie potrafi się skupić, jest nieadekwatne i impulsywne...
- albo bardzo trudno zachęcić je do jakiejkolwiek aktywności, nie znosi huśtawek i zjeżdżalni
być może cierpi na zaburzenia Integracji Sensorycznej.


Wierzcie mi lub nie,
ale po przeczytaniu wiele podpunktów było na TAK, 
jeśli chodzi o Lady Wiki.
Zaczęłam się martwić,
lecz moje wszystkie wątpliwości p.Jagoda rozwiała,
bo Ladies z natury takie "żywe"
że wszędzie ich pełno, 
a Wiki gadułą od kiedy pierwsze słowo wypowiedziała.
Więc martwić się przestałam,
bo gdy dzieci nasze są zdrowe,
do szczęścia już nam nie wiele potrzeba.


Ladies przez cały czas przebywania w Sensi Kids,
były bardzo wyciszone,
w p.Jagode wsłuchane.
Wiki największą frajde sprawiły
różnego rodzaju huśtawki,
lecz w pełni ją porwał "helikopter"
na którym i ja miałam możliwość się zrelaksować :)
Lady Oli zafascynowana piłeczkami,
które różne struktury miały.


Choć Ladies zdrowe
i na zaburzenia Integracji Sensorycznej nie cierpią,
to z wielką chęcią do Sensi Kids wracać będziemy,
bo wielką frajde nam dostarczyło,
matke uspokoiło,
a Ladies na dłuższą chwile wyciszyło :)


Zapraszam zatem wszystkie kołobrzeskie Mamy,
których dzieci cierpią na zaburzenia Integracji Sensorycznej,
bądź mają jakieś wątpliwości co do zachowań swoich pociech,
by Sensi Kids odwiedziły,
i razem mogły się cieszyć dzieciństwem :)


odsyłam Was więc na strone: SENSI KIDS

są również na fb: Sensi Kids










































Komentarze

  1. Ja też niedawno miałam podejrzenia, że może u Zuzi są zaburzenia integracji sensorycznej. Mnie to podsunęła nasza pani logopeda. Też okazało się że zaburzeń nie ma. A sala terapii sensorycznej jest to tak naprawdę sala zabaw. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie widzę objawów, o których wspominasz u swoich dzieci, ale dziękuję za wyjaśnienie, bo przyznaję, że przechodząc już kilkukrotnie obok Sensi Kids i zastanawiałam się o co tu chodzi. tyle, że zapominałam nazwę zanim wróciłam do domu. a tu proszę, wszystko wyłożone na tacy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaburzenia SI to poważne problemy. Tego się nie da przeoczyć po prostu, choć bardzo mało się o tym mówi. My wylądowaliśmy na SI dopiero jak Jaś miał niespełna 4 latka. To był przełom, bo diagnoza była słuszna. A nas nikt prędzej na SI nie nakierował. A szkoda, bo ja nie wiedziałam jak mam reagować na zachowanie Jasia ...

    Pisałam o tym niedawno.
    http://www.inspektormama.blogspot.com/2013/10/integracja-sensoryczna-krok-w-krok-za.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

*** TULLET'OWY KONKURS ***

nagrodami w konkursie jest bestsellerowe trio Herve Tullet'a: " Naciśnij mnie ", " A gdzie tytuł ", " Turlututu, to ja " .

Nasz wyprawkowy MUST HAVE

Wielkimi krokami zbliża się termin, w którym na świat przyjść ma nasza 3 Księżniczka <3 Czas więc na przedstawienie Wam naszej wyprawki, fakt że jest to moja 3 ciąża przygotowania jak i to co jest niezbędne ograniczyłam do minimum biorąc pod uwagę swoje poprzednie "doświadczenie"

Wulkany energii

Każdy nasz dzień zaczyna się tak samo, ale jego część dalsza nigdy nie jest nudna. Zawsze coś się dzieje, czasem w głowie planów wiele, lecz moje wulkany energi skutecznie mnie od niech odciągają, Oli chodzi swoimi ścieżkami nie robiąc sobie nic z mojego tysiąc razy powtarzanego "NIE WOLNO !".